Vi tilbyder en række spændende studieretninger, hvor du vil blive fagligt udfordret inden for både naturvidenskab, sprog, samfundsfag og kultur:

• 3 kunstneriske studieretninger
  • 2 naturvidenskabelige studieretninger
  • 2 samfundsvidenskabelige studieretninger
  • 1 sproglig studieretning

Uanset hvilken studieretning du vælger, kan vi garantere dig for, at du får rig mulighed for at beskæftige dig med musik og sang i fællesskab med en masse andre engagerede unge.

Kunstneriske studieretninger

Vi udbyder tre studieretninger med musik på A-niveau:

Musik A – Matematik A
Musik A – Engelsk A
Musik A – Dramatik A

Har du interesse for musik, sang og komposition, er det oplagt at vælge en af disse.  Du kan tone din kunstneriske studieretning med musik  på A-nivau. Men husk på, at du skal have engelsk og matematik på mindst B-niveau under alle omstændigheder.

Naturvidenskabelige studieretninger

Vi udbyder to studieretninger med matematik på A-niveau:

Matematik A – Fysik B – Kemi B
Matematik A – Bioteknologi A – Fysik B

Har du interesse for matematik og naturvidenskab, er det oplagt at vælge en af disse. På begge retninger har du mulighed for at vælge musik på C-, B- og A-niveau.

Samfundsvidenskabelige studieretninger

Vi udbyder to studieretninger med samfundsfag på A-niveau:

Samfundsfag A – Matematik A
Samfundsfag A – Engelsk A

Har du interesse for samfund og politik, er det oplagt at vælge en af disse. De to studieretninger peger lidt i hver sin retning. Men husk på, at du skal have engelsk og matematik på mindst B-niveau under alle omstændigheder.

Sproglig studieretning

Vi udbyder en sproglig studieretning med tre fremmedsprog:

Engelsk A – Spansk A – Latin C

Denne studieretning er til dig der:

• Er meget glad for sprog, elsker at nørde grammatik, har et internationalt udsyn og elsker at blive bedre til at kommunikere med andre.
  • Er interesseret i at lære om andre kulturer gennem mestring af kulturens sprog.

Sprog former måden vi tænker, føler og opfatter verden på. Så når man lærer sprog, styrker man også forståelsen og respekten for andre mennesker og kulturer. I en stadigt mere globaliseret verden er der brug for flere, der kan mere end ét fremmedsprog.

På den sproglige studieretning lærer du tre fremmedsprog: Engelsk A, Spansk A og Latin C. Udover at træne verber og komplicerede grammatiske strukturer arbejder vi også med de forskelige sprogområders historie, kultur og samfund i temaer som kolonisering, protestbevægelser og kultursammenstød.

Sidst opdateret 8. januar 2024