Valg af fag

På Sankt Annæ Gymnasium tilbyder vi et stort udvalg af spændende fag. Nogle er obligatoriske, mens andre er valgfag.

Fagene på stx er på niveauer: A, B og C, hvor A er det højeste. Som hovedregel er C-niveauer 1-årige, B-niveauer 2-årige og A-niveauer 3-årige. Du skal have mindst 4 fag på A-niveau.

Obligatoriske fag
Nogle fag er fælles for alle studieretninger: dansk A, historie A, religion C, oldtidskundskab C, idræt C, naturvidenskabeligt grundforløb, almen sprogforståelse, engelsk B, matematik B (på nær den sproglige studieretning), fysik C, samfundsfag C, andet fremmedsprog (fransk, tysk, spansk).

Alle skal have mindst tre naturvidenskabelige fag (biologi, fysik, kemi, naturgeografi), hvoraf det ene skal være på B-niveau (på nær på den sproglige studieretning).

På de studieretninger, vi udbyder, er der allerede taget nogle valg for dig. Derudover skal du selv foretage nogle valg – fx løft af et fag til et højere niveau eller et helt nyt valgfag.

Valgfag

Her kan du se, hvilke fag og niveauer vi tilbyder – ud over de obligatoriske fag:

• Billedkunst C
  • Biologi C + B
  • Dramatik C + B
  • Engelsk A
  • Filosofi C
  • Fransk A (fortsætter)
  • Fysik B + A
  • Idræt B
  • Kemi C + B + A
  • Latin C
  • Matematik A
  • Musik C + B + A
  • Naturgeografi C + B
  • Psykologi C
  • Samfundsfag B
  • Tysk A (fortsætter)

Læs mere om de enkelte fag på retsinformation.dk

Sidst opdateret 13. november 2023

Bliv en del af vores online fællesskab!

Følg os på vores sociale medier for at holde dig opdateret med vores spændende aktiviteter, begivenheder og de seneste nyheder.
Klik på profilerne herunder og vær med i vores digitale rejse i skolens hverdag.

Sankt Annæ Gymnasium

Gymnasiet