Studievejledningen på SAG

Sankt Annæ Gymnasium har tre studievejledere, som varetager både individuel vejledning af skolens elever og samtaler med skolens klasser. I grundforløbet møder klasserne deres studievejleder i en række studiemoduler, og i løbet af 1.g inviteres eleverne til en midtvejssamtale i mindre grupper sammen med andre fra studieretningsklassen.

Fokus i midtvejssamtalerne er klassens trivsel. Herudover har eleverne gennem deres 3 eller 4 år i gymnasiet mulighed for individuelle samtaler med den studievejleder, der er tilknyttet klassen. Studievejlederens opgave er at medvirke til at sikre, at den enkelte elev trives både fagligt og socialt på skolen samt at hjælpe klasserne til en god klasserumskultur i samarbejde med klassernes lærerteams. Samtalerne kan således handle om både faglige og sociale aspekter.

Eleverne henvender sig til studievejlederne via Lectio, mens forældre kan henvende sig via nedenstående mail:

Magnus Panduro Juhl
a- og b-klasser
pa@sag.dk

Gitte Tilling
c-, d- og i-klasser
gt@sag.dk

Christina Birkedal
e-, f- og h-klasser
cb@sag.dk

Studievalg Danmark – vejledning nær dig!

Her på gymnasiet kommer Signe Lange fra Studievalg Danmark, Center Hovedstaden og Bornholm. Signe tilbyder individuel vejledning, og tider kan bookes af alle årgange. Derudover har Signe kollektiv vejledning for alle årgange i løbet af året.

Besøg studievalg.dk eller book vejledning på studievalg.dk/book

”Alle spørgsmål og tanker om uddannelse er vigtige og velkomne … store som små!”

Studievalg vejleder om:

• Videregående uddannelse
  • Optagelse
  • Tvivl og valg
  • Adgangskrav
  • Kvote 1 og 2
  • Supplering
  • Sabbat
  • Job og karriere
  • Efteruddannelse

Hvis Signe ikke er på skolen, når du har brug for vejledning, er du velkommen til at booke en træffetid eller sende en mail.

HUSK!

Du kan også booke vejledning hos Studievalg Danmark, efter du er blevet student.
Vi træffes derudover også på mail, telefon og Zoom. Se mere på studievalg.dk.

Signe Lange
Studie- og karrierevejleder